Display Advertising

Takeover, Skin, HPTO, APTO, Radical

Een page takeover is een high-impact formaat welke de site als het ware “overneemt”. Takeovers zijn bekend onder verschillende namen, zoals Radicals, HPTO, APTO of skin. Deze vorm van Rich Media uitingen bestaan uit meerdere HTML5 formaten en zijn in meerdere varianten beschikbaar. Denk hierbij aan een combinatie van skins (links en rechts van de site) met of zonder header (bovenkant van de site) of zelfs een volledige page takeover waarbij alle advertentieposities onderdeel worden van de takeover.

Een page takeover kan ingezet worden via directe inkoop, programmatic en automated buying. Voor de ontwikkeling van takeovers werken we graag o.a. met Google, Weborama en Just Premium.

De voordelen van een page takeover
  • Page takeovers worden vooral ingezet op bekende en drukbezochte websites en vallen door hun grote formaat ook nog eens onwijs op. Voor een bezoeker is jouw advertentie dus bijna niet meer te missen.
  • In vergelijking met andere display advertenties hebben page takeovers een hogere click through rate en dragen ze meer bij aan het vergroten van de naamsbekendheid.
  • Page takeovers bieden ontzettend veel mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van video, audio, animatie, interactie en zelf games.

Wij werken al tijden samen met Alion voor de productie van al onze online uitingen. Alion blinkt uit in het maken van complexe banners met XML koppelingen. We hebben in de afgelopen jaren veel geëxperimenteerd met nieuwe (mobiele) formaten en Alion neemt ons daarbij geregeld op sleeptouw.

Pelle den Engelsman

Online Marketing Transavia

Interesse in een Takeover advertentie voor jouw merk?

Digital agency Alion is aangesloten bij de DDA en behoort tot het handjevol Nederlandse bureaus dat zich DV360 Google Creative Partner mag noemen. Neem contact op met onze experts voor inhoudelijk advies en een prijsopgave.

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Ontvang onze advertising tips als whitepaper

Download deze handige checklist met 10 tips over het verbeteren van je digitale advertenties. Het zijn adviezen over over vormgeving, copy en het gebruik van animaties.

Je geeft ons toestemming om je gegevens te mogen gebruiken om contact met je op te nemen nav deze whitepaper. We verstrekken je gegevens nooit aan derden.

Display advertentie platforms & formats
Meer over display advertising