Learnings, kennis en ervaringen van digital agency Alion

Artikelen en blogs

Actuele artikelen
Upgrade je oude Umbraco website

Als je gebruikmaakt van Umbraco versie 9, is het belangrijk om dit artikel aandachtig te lezen. Als je zelfs nog werkt met het sterk verouderde Umbraco 7, brengt dit aanzienlijke risico's met zich mee voor je organisatie. Maak je echter geen zorgen! We staan klaar om je te helpen bij het upgraden en bijwerken van je Umbraco-website, met als resultaat een toekomstbestendige online aanwezigheid.

Lees verder
Je laatste website. Ever.

In een klassiek website-ontwikkelproces wordt vaak tijd, geld en energie verspild aan onnodig maatwerk. Dat kost niet alleen meer dan nodig, het introduceert ook risico’s voor de toekomstbestendigheid van het platform. Daarom bouwen wij websites op een heel andere manier. In dit artikel lees je meer over onze unieke werkwijze!

Lees verder

Bekijk blogposts

Alle artikelen
Informeer je doelgroep beter met goede API integraties

API's met actuele en relevante informatie helpen je gebruiker om zich goed te informeren en om een weloverwogen beslissingen te nemen. Lees verder over de waarde van goede API integraties.

Lees verder
Wat is jouw waardepropositie?

Een sterke waardepropositie is essentieel voor het succes van een product of dienst, omdat het klanten kan helpen om te begrijpen waarom het product of de dienst waardevol is en waarom ze het zouden moeten kopen of gebruiken.

Lees verder
Je hebt méér aan een ISO-gecertificeerd bureau

Lagere risico's en een hogere klanttevredenheid: zorg ervoor dat je digital agency ISO gecertificeerd is.

Lees verder
Digitale oplossingen voor patiëntenorganisaties

In Nederland kennen patiëntenorganisaties flink wat uitdagingen. We behandelen er vijf én laten zien hoe digitale oplossingen kunnen helpen.

Lees verder
De kracht van impactvolle social advertenties

Met advertenties op social media bereik je meer mensen uit je doelgroep. Maar hoe zorg je ervoor dat je impact maakt? We hebben de belangrijkste stappen voor je op een rijtje gezet.

Lees verder
Resultaat met inbound marketing

Inbound marketing heeft als doel nieuwe klanten aan te trekken via waardevolle inhoud en positieve ervaringen. Het is een steeds populairder marketingtechniek, ook voor B2B. In dit artikel lees je over wat het is en hoe je er resultaat mee boekt.

Lees verder
De kracht van uitleganimaties

Wat maakt uitleganimaties zo waardevol als communicatiemiddel? We zetten de voordelen op een rij voor je.

Lees verder
Umbraco vs Wordpress: 2023 edition

Welk CMS is anno 2023 de beste keuze, Umbraco of Wordpress? Aan de hand van 4 belangrijke aspecten leggen we onze voorkeur uit.

Lees verder
Moet je je bedrijf rebranden?

Waarom zou je als bedrijf een rebranding overwegen, en hoe verloopt zo’n traject? Alion heeft aan veel rebranding projecten gewerkt. We zetten de overeenkomsten op een rij.

Lees verder
Hoe schrijf je een goede brand story?

Als merk heb je een aantrekkelijk verhaal nodig. Dat vertelt waar je bedrijf voor staat, wat het doet en vooral, waarom dat zo is. Maar hoe kom je tot een goede brand story?

Lees verder
Aangenaam! Trouwen?

Ook in je online marketing wil je een gezonde relatie opbouwen. Hoe je dat doet (en voorkomt dat je te snel van stapel loopt) lees je in dit artikel.

Lees verder
3 bepalende factoren voor de identiteit van je merk

Welke 3 factoren bepalen de identiteit van je merk? Lees het hier

Lees verder
Schrijf slimmer met een contentplanning

Schrijf slimmer met een contentplanning! Lees hier de voordelen en hoe je zelf kunt beginnen met content plannen.

Lees verder
Haal het maximale uit je campagnebudget met deze 3 tips

Een effectieve campagne behaalt zoveel mogelijk resultaat met zo min mogelijk inspanning en kosten. Hier drie tips om je productiebudget nog efficiënter te gebruiken.

Lees verder
De voordelen van Umbraco

Eén van de meest populaire CMS-en op dit moment is Umbraco. In dit artikel bespreken we waarom Umbraco de juiste keuze is voor alle stakeholders.

Lees verder
Succesvolle online campagnes voor b2b

Voor het maken van een effectieve online campagne is een goed plan nodig. In dit artikel vertellen we over de opzet van een succesvolle online campagne die werkt voor b2b-bedrijven.

Lees verder
De waarde van online reviews voor b2b

3 handige tips over het optimaal inzetten en verkrijgen van online reviews voor b2b. Lees snel verder ⭐⭐⭐⭐⭐

Lees verder
Content voor je merk: nuttig en noodzakelijk?

Is content ook voor je merk nuttig en noodzakelijk? Lees over content marketing in onze laatste blog.

Lees verder
Snel starten, veel leren

Onze processen houden rekening met toekomstige verbeteringen en veranderingen van buitenaf. Zo krijg je grip op groei. Met planning, budget en inspanningen. En reageer je sneller en beter op verandering.

Lees verder
Wij hebben Instagram uitgespeeld!

Door te weten hoe het algoritme van Instagram werkt ben je in staat om betere posts te maken en dus meer publiek te trekken en vast te houden. Daarom hier een aantal tips voor knallende resultaten op je Insta.

Lees verder
Digital out-of-home via DV360

Digital out-of-home is nu via Google's DV360 programmatic beschikbaar op outdoor locaties van bijvoorbeeld Clear Channel Outdoor, Intersection en JCDecaux. Lees snel verder.

Lees verder
Alion is ISO-gecertificeerd

Sinds juni 2022 is Alion BV officieel ISO-gecertificeerd. Wat betekent dat? En waarom wilden we dit? In dit artikel leggen we het uit.

Lees verder
Checklist voor een goede website briefing

We bouwen niet alleen goede sites, we helpen ook vaak bij het opstellen van een goede briefing voor een nieuwe website. Die briefing legt het fundament voor een resultaat waarmee je je doelen behaalt. Hier zijn onze tips voor een complete website-briefing!

Lees verder
Umbraco 10; het beste CMS kon nóg beter

Onlangs introduceerde Umbraco versie 10: sneller, flexibeler én met een heldere roadmap voor een voorspelbare en vlekkeloze upgrade trajecten. Wij zijn blij, lees waarom!

Lees verder
Black and white is always right? ☯

Tot wel 90% van de snelle oordelen van een consument wordt gebaseerd op de kleur van een uiting. Waarom sommige bedrijven dan toch voor 'zwart-wit' kiezen? Omdat dat nóg krachtiger kan werken. Lees verder ☯

Lees verder
Google Universal stopt in 2023, bouw nu al waardevolle data op met Google Analytics 4

Google Universal stopt in 2023, bouw nu al waardevolle data op met Google Analytics 4. ➡

Lees verder
Checklist: hoe 'scherp' is jouw merk?

Ieder merk heeft de potentie om de reactie van je doelgroep op ieder moment te versterken. In dit artikel vind je 5 signalen om te bepalen of je merk ‘scherp’ genoeg is. Check het zelf 🌶

Lees verder
5 voordelen van werken met Umbraco CMS

Umbraco is een gebruiksvriendelijke CMS voor marketeers. Lees meer over de vijf voordelen voor het ontwikkelen van websites met Umbraco.

Lees verder
Tijd voor een goed gesprek

Met conversational advertising ga je het gesprek aan met je potentiële klanten. Hiermee verbeter je de merkervaring en genereer je betrokkenheid en relevantie.

Lees verder
DOOH? DOOH!

Digitaal Out Of Home is een vorm van adverteren op digitale schermen in openbare ruimtes zoals stations, winkels, etalages of langs de weg weergegeven. Lees er in dit artikel meer over.

Lees verder
Foto of illustratie?

Kan je beter fotografie of een illustratie gebruiken? Je leest er in dit artikel meer over.

Lees verder
Meertaligheid op je website

Wat is de slimste manier om je website meertalig te maken en waar moet je rekening mee houden? Dit artikel vertelt je de 'ins en outs' van een goede meertalige website 🗺

Lees verder
Contentstrategie; schrijven met een doel

Met goede content bereik je meer mensen. Je merk scoort hoger in Google en je doelgroep vindt je relevanter. Maar hoe zet je dit het beste in? In dit artikel lees je meer over contentstrategie ✒

Lees verder
Display: alle platformen, formaten en mogelijkheden

Het display advertising landschap is verdeeld in verschillende platformen, elk met hun eigen formaten en mogelijkheden. In dit handige overzicht hebben we ze allemaal voor je op een rijtje gezet 🤓

Lees verder
Digital Marketing Trends 2022

Nieuw jaar nieuwe trends! De digitale wereld verandert snel, daarom moet je als marketeer regelmatig de trends eens te spiegelen aan je merk. Wij hebben vijf trends in digitale marketing voor je op een rijtje gezet.

Lees verder
Whitepaper campagnes: Resultaten, ervaringen en tips

Wat zijn de resultaten van het delen van kennis via whitepapers? Wat hebben we geleerd, en vooral: wat zijn de tips voor jouw merk? Lees snel verder in dit artikel.

Lees verder
Hoe bepaal je het budget voor je website?

Door goed na te denken over je budget schep je veel duidelijkheid voor jezelf over de succesfactoren van het project. In dit artikel geven je we enkele tips over hoe je een budget voor je website kunt bepalen.

Lees verder
4 tips voor een goede uitleganimatie

Een uitleganimatie is dé manier om je (potentiële) klanten te informeren over een product of dienst. Maar waar voldoet een goede uitleganimatie aan? We geven je vier tips. 🎥

Lees verder
Je beste goede voornemen: een campagnestrategie

Een goede campagne is gebaseerd op een strategie. Een plan waarin je vastlegt wat je doelen zijn en hoe je ze gaat bereiken. Maar waar begin je? Lees snel verder! 🎯

Lees verder
Wat is een PWA?

Is een progressive webapp voor jouw merk een goed idee? Dat zou best eens kunnen! Progressive webapps (PWA's) combineren de voordelen van een website met de voordelen van een app. Daarmee kunnen ze strategisch, technisch en financieel een heel goede oplossing zijn voor verschillende situaties.

Lees verder
Alion 2021 #wrapped

Namens iedereen bij Alion wensen we je hele fijne dagen en een gezonde jaarwisseling. We hopen je graag IRL te zien in het nieuwe jaar! Natuurlijk staan we ook graag even stil bij al het moois dat we hebben gemaakt:

Lees verder
De kracht van kleur

Uit onderzoek is zelfs gebleken dat tot wel 90% van de snelle oordelen over producten en diensten alleen wordt gebaseerd op de kleur. In dit artikel lees je welke kleur het beste is voor jouw merk 🎨

Lees verder
Umbraco 9: sneller, schaalbaarder, slimmer!

Description: Umbraco 9 heeft een geheel nieuwe ‘engine’. Lees in dit artikel welke voordelen dit allemaal oplevert! ➡

Lees verder
Display Cheat Sheet: Wanneer welk ad format?

Welke display advertising zet je wanneer in? De Alion Display Cheat Sheet zet alle formaten en kanalen uit tegen de stappen in de funnel. Doe er je voordeel mee. 🤓

Lees verder
Wat is een goede call-to-action?

De CTA heeft veel invloed op het succes van je campagnes én je website. Lees hier over hoe je een goede CTA maakt, optimaliseert en test! 🔥

Lees verder
Het effect van de kijkrichting in advertenties

Wat is het effect van de kijkrichting van het fotomodel in een advertentie? Lees over de opzienbarende gevolgen van de kijkrichting in onze blogpost.

Lees verder
Privacy by design

Hacks en datalekken: de nachtmerrie van elke organisatie die werkt met persoonsgegevens. Daar gáát je geloofwaardigheid. Ons antwoord? Privacy by design. Want voorkomen is beter dan genezen. In onze nieuwe blog lees je hoe we dat doen.

Lees verder
Van touchpoints naar touchdown!

Als marketeer of productowner wil je dat je merk altijd de juiste impact maakt bij je doelgroep. Bij Alion ontwerpen we daarom optimale raakvlakken van je merk met je doelgroep. Hoe we dat doen lees je na de klik 👉

Lees verder
Whitepaper campagnes

Zet je expertise aan het werk: creëer vertrouwen en autoriteit bij je doelgroep met een whitepaper campagne 📃 Wat is een whitepaper? Hoe schrijf je er een? En wat heb je eraan? In dit artikel leggen we het uit 💡

Lees verder
Vier tips voor een betrouwbare doelgroepanalyse

Een goede campagne communiceert effectief. Daarom is een betrouwbare doelgroepanalyse erg belangrijk. In deze blog helpen we jou (en je doelgroep) met 4 tips. ✔

Lees verder
Gedragsbeïnvloeding door middel van campagnes

Veel campagnes berusten op creativiteit. Deze campagnes missen dan het psychologische inzicht om effectief gedragsverandering tot stand te brengen. Zonde! In deze blog nemen we de strategische stappen door om een effectieve campagne te ontwikkelen. ⬇

Lees verder
Security by design

Security by design betekent vanaf de start nadenken over de veiligheid van apps en sites. In plaats van achteraf verkleinen we bij Alion het risico op datalekken vanaf de start van de ontwikkeling. Lees er hier meer over.

Lees verder
Checklist voor betere advertenties

Een goede digitale advertentie voldoet aan een aantal criteria: hij valt op, is in een oogopslag te begrijpen en is relevant voor de doelgroep. Hoe maak je een digitale advertentie met impact? Lees hier een aantal van onze gouden tips.

Lees verder
De beste uitleganimaties bestaan uit deze 6 ingrediënten

Verleid klanten met de beste uitleganimatie die je maar kunt bedenken! Lees hoe je het aanpakt.➡

Lees verder
User testing: Just do it

User testing: kijk hoe de echte doelgroep het product gebruikt, leer ervan en maak je product beter en beter. Zo ontdek je de oplossingen die er in de praktijk echt toe doen. Lees snel verder...

Lees verder
Zo beïnvloed je goed

De 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini uitlegd en voorzien van voorbeelden. Autoriteit, sympathie, wederkerigheid, commitment en consistentie, sociale bewijskracht, schaarste en eenheid. Lees snel verder

Lees verder
Of je RICE lust?

Het doel van je marketing campagne is leads generen. Hoe weet je welke ideeën het beste zijn? Lees het in deze blogpost

Lees verder
Optimale gebruikerservaring met een Single Page Application (SPA)

De top 3 voordelen van een Single Page Application. Zowel voor grote als kleine toepassingen ➡

Lees verder
4 redenen waarom corporate start-ups baat hebben bij een digital agency

We zetten 4 redenen op een rij waarom corporate start-ups kiezen voor een full service digital agency. ➡

Lees verder
Marketing zonder tracking cookies?

Tracking cookies zijn (bijna) verleden tijd. Contextual advertising is de toekomst. Start nu al. ➡

Lees verder
10 signalen dat je site aan vernieuwing toe is (en je nu sales mist)

Doe de check. Is jouw site aan vernieuwing toe? Digital expert Tim zet 10 signalen op een rij die aangeven dat er werk aan de winkel is. Stuk voor stuk kosten ze je nu klanten. Bekijk snel waar bij jouw site winst te behalen is.

Lees verder
Game changer: Realtime rendering

Realtime rendering betekent dat visuele content in realtime weergegeven (gerenderd) wordt. Deze techniek biedt mooie kansen je merk, lees snel verder.

Lees verder
Bespaar tijd en geld met automated video advertising

Als je veel online adverteert is dit dé manier om sneller en goedkoper video’s en animaties te creëren. In deze blog lees je hoe het werkt en waarom merken snel overstappen ➡

Lees verder
Efficiënt meerdere websites of webshops beheren

Efficiënt meerdere websites of webshops beheren met een slimme multi-site aanpak.

Lees verder
Digital advertising met impact

10 Tips voor het maken van impact door digital advertising: lees de handige checklist.

Lees verder
Vlog: Helping brands helping people

Een Vlog van Alion managing partner Niels Bovendeur over de visie en missie van Alion: Helping brands helping people

Lees verder
Bereik echt effect met je site door SEO en site-optimalisatie

SEO en site-optimalisatie is een samenspel van zaken achter de schermen en gemak voor de websitebezoeker aan de voorkant. Lees hoe wij dit voor je merk aanpakken...

Lees verder
Animatie als marketing tool: 5 redenen

Pak de aandacht, onderscheid jezelf en genereer meer leads! Check de showreel en zie hoe wij onze klanten hierin helpen! 🎥🔥

Lees verder
Eenvoudig nieuwe sites lanceren in een multi-site Umbraco omgeving

Ken jij de Baseline functie van Umbraco CMS al? Met één druk op de knop kopieer je een site. Lees snel waarom dit zo briljant is. ➡

Lees verder
Wat is jouw probleem? Kom maar op!

Achter elk verzoek, van site tot banner en animatie, zit een probleem. Ofwel een uitdaging waar wij een duurzame digitale oplossing van maken ➡

Lees verder
Design Sprints en 100% online samenwerken. Het kan!

Sommige situaties vragen om een 100% samenwerking op afstand. Geen probleem. Lees hoe wij Design Sprints daar op aanpassen. Digitale Power van Alion!

Lees verder
Elk digitaal project vraagt om de juiste aanpak. Zo doet Alion dat.

Per digitaal project bekijken wij wat de beste werkwijze is. Hoe bepalen we dat? In dit artikel geven we je een kijkje in onze projectkeuken.

Lees verder
Alion Headless Umbraco API oplossing

Headless betekent dat je CMS niet langer de views en templates van je website bepaalt. In plaats daarvan beheer je slechts de informatie (en niet meer de opmaak). lees meer over de Alion Headless Umbraco API Solution.

Lees verder
Wat kost een website met CMS (Umbraco)?

Wat komt er allemaal bij een Umbraco-traject kijken en wat kost de realisatie van een Umbraco site? In dit artikel zetten we het voor je op een rij. ➡

Lees verder
Nieuwe Umbraco website versterkt leidende positie Lagersmit

In deze case laten we je graag zien hoe Lagersmit, Alion en het Umbraco CMS een gouden trio vormen. ➡

Lees verder
Dutch Umbraco Festival 2019 Takeaways

Alion bezoekt het Dutch Umbraco Festival 2019 van de Dutch Umbraco User Group. Dit zijn onze takeaways!

Lees verder
Waarom onze klanten Umbraco CMS verkiezen boven WordPress

In deze blog illustreren we aan de hand van vijf belangrijke vragen waarom onze klanten Umbraco (CMS) verkiezen boven Wordpress. ➡

Lees verder
8 redenen waarom marketeers voor Umbraco (CMS) kiezen

Het open source CMS Umbraco is razend populair onder marketeers. Waarom? Lees de top 8 redenen door onze Umbraco experts.

Lees verder
Usability testing: waarom, hoe en wanneer?

Pascale vertelt je waarom Usability Testing belangrijk is, en hoe we het bij Alion doen.

Lees verder
The rise & fall & rise of display advertising

Over irritante banners, adblockers, barmannen, relevante communicatie, succesvolle display campagnes en full funnel adverteren.

Lees verder
Design Sprint: van idee tot testresultaat in 5 dagen

Sommige situaties vragen om een 100% samenwerking op afstand. Geen probleem. Lees hoe wij Design Sprints daar op aanpassen. Digitale Power van Alion!

Lees verder
Design systems: de toekomst van interactie ontwerp

Blogpost over design systems en de toekomst en voordelen daarvan

Lees verder
AMP voor marketeers uitgelegd in 9 vragen

AMP staat voor 'Accelerated Mobile Pages'. In deze blog post lees je er meer over, maar dan op een manier zodat iedereen het begrijpt.

Lees verder