Digitale out-of-home (DOOH) reclame is media die in openbare ruimtes wordt weergegeven met behulp van digitale schermen. Zie het als het slimme zusje of broertje van gewone outdoor reclame.
De digitale schermen en billboards in openbare ruimtes zoals stations, etalages of langs de snelweg worden beschouwd als DOOH-reclame. Met DOOH is het mogelijk om te communiceren in bewegend beeld waardoor er meer informatie, emotie en beleving in de uiting kan worden meegegeven.
Een DOOH advertentie biedt veel mogelijkheden én voordelen. Vanwege het opvallende karakter zorgt Digitale out-of-home advertising niet alleen voor naamsbekendheid, maar vormt het ook een aanvulling op de advertentiecampagnes van je merk op andere kanalen.
Media-inkopers die OOH-advertenties - digitaal of traditioneel - in hun mediamix opnemen, zien vaak een exponentiële toename van de effectiviteit van hun campagnes.
Wij werken al tijden samen met Alion voor de productie van al onze online uitingen. Alion blinkt uit in het maken van complexe banners met XML koppelingen. We hebben in de afgelopen jaren veel geëxperimenteerd met nieuwe (mobiele) formaten en Alion neemt ons daarbij geregeld op sleeptouw.
Pelle den Engelsman
Online Marketing Transavia
Digital agency Alion is aangesloten bij de DDA en behoort tot het handjevol Nederlandse bureaus dat zich DV360 Google Creative Partner mag noemen. Neem contact op met onze experts voor inhoudelijk advies en een prijsopgave.
Download deze handige checklist met 10 tips over het verbeteren van je digitale advertenties. Het zijn adviezen over over vormgeving, copy en het gebruik van animaties.