Het Parallax formaat is in te zetten op het DV360 platform van Google. Het is een interactief advertentie formaat voor mobiel. Op een nieuwe en speelse manier wordt de aandacht van de gebruiker getrokken. Het doel is interactie met de advertentie en dus met je merk.
De Parallax advertentie is één van de vele standaard componenten die de Google Web Designer bibliotheek biedt. Hiermee kan Alion snel een visueel onderscheidende, gelaagde scène voor je merk maken die tijdens het scrollen in beeld wordt gebracht.
Er zijn twee templates beschikbaar om de verschillende benaderingen te demonstreren voor het gebruik van Parallax om je merk op te bouwen: Parallax Window en Parallax Reveal. Beiden kunnen ingezet worden in een campagne.
Uit onderzoeken van Google blijkt dat mensen een grotere interactie hebben via een Parallax advertentie dan met een gewone advertentie. Ook de scroll-interactie van gebruikers (zelfs gebruikers die niet hebben geklikt) blijkt groter te zijn bij dit formaat. Lees hier verder over dit formaat.
Wij werken al tijden samen met Alion voor de productie van al onze online uitingen. Alion blinkt uit in het maken van complexe banners met XML koppelingen. We hebben in de afgelopen jaren veel geëxperimenteerd met nieuwe (mobiele) formaten en Alion neemt ons daarbij geregeld op sleeptouw.
Pelle den Engelsman
Online Marketing Transavia
Digital agency Alion is aangesloten bij de DDA en behoort tot het handjevol Nederlandse bureaus dat zich DV360 Google Creative Partner mag noemen. Neem contact op met onze experts voor inhoudelijk advies en een prijsopgave.
Download deze handige checklist met 10 tips over het verbeteren van je digitale advertenties. Het zijn adviezen over over vormgeving, copy en het gebruik van animaties.