Het Native Display formaat is in te zetten op het DV360 platform van Google. Het is een statische advertentie formaat voor mobiel met een visual, copy, logo en een call for action. Op een vertrouwde manier wordt de aandacht van de gebruiker getrokken en zo overgehaald tot een klik op de advertentie.
Native ads bieden een bewezen betere gebruikerservaring omdat ze naadloos aansluiten bij het uiterlijk van de website waar de advertentie wordt geplaatst. Dat resulteert in een hogere betrokkenheid van de gebruiker.
Native-videoadvertenties worden gevormd met een set elementen van het merk. Publishers en Google gebruiken die om de native-advertentie templates mee te vullen en zo de advertentie op te maken. De uiting kan er op verschillende websites en devices daarom anders uitzien. Er hoeven dus geen speciale banners of templates voor te worden ontwikkeld.
Native display-advertenties kunnen worden weergegeven in een breed scala aan premium display-voorraad, waaronder Gmail en Waze.
Wij werken al tijden samen met Alion voor de productie van al onze online uitingen. Alion blinkt uit in het maken van complexe banners met XML koppelingen. We hebben in de afgelopen jaren veel geëxperimenteerd met nieuwe (mobiele) formaten en Alion neemt ons daarbij geregeld op sleeptouw.
Pelle den Engelsman
Online Marketing Transavia
Digital agency Alion is aangesloten bij de DDA en behoort tot het handjevol Nederlandse bureaus dat zich DV360 Google Creative Partner mag noemen. Neem contact op met onze experts voor inhoudelijk advies en een prijsopgave.
Download deze handige checklist met 10 tips over het verbeteren van je digitale advertenties. Het zijn adviezen over over vormgeving, copy en het gebruik van animaties.