Advertising

Campagne Productie

Alion is hét agency voor de creatie en productie van alle vormen van display advertising. Met meer dan 20 jaar ervaring produceren we creatieve display advertising assets in iedere maat, voor ieder scherm of voor elk platform. Zoals dynamische banners, IAB banners, HTML5 banners, Rich Media, DOOH, video ads / prerolls en social ads - to name a few. Kijk maar:

Display advertising werkt

Waarom zou je nog display advertising gebruiken als je met SEA en native advertising gericht kunt adverteren? Simpel, display werkt effectief! De grote afmetingen en opvallende mogelijkheden van display advertising leveren hoog in de funnel waarde voor awareness en bewustwording. Denk maar eens aan page takeovers, rich media advertising of Youtube prerolls. Dynamische banners worden vaak ingezet voor advertenties binnen display.

 

Lager in de funnel zitten de voordelen op interactie en budget. In de overwegings- of think fase werken formaten met interactie goed om bepaalde aspecten van je product of dienst uit te lichten. En vaak levert een slimme remarketing display uiting of een uiting met dynamische banners een hogere CTR en een lagere CPC op dan een Text ad. Handig als je op conversie optimaliseert.

 

Per doelstelling en stap in de funnel denken we daarom goed met je mee wanneer je wat inzet. Dit is ook onderdeel van onze campagnestrategie. Weet je al wat je nodig hebt? Top, neem contact op en we zorgen ervoor dat je advertising wensen gerealiseerd worden!

“Alion is een fijn bureau om mee samen te werken. Ze luisteren goed naar je wensen en denken altijd met je mee, waardoor het resultaat nog beter wordt. De doorloopsnelheid van opdrachten is eveneens snel. Of het nu om een complexe nieuwe banner gaat of een update van de huidige banner, ze maken het waar.”

Nienke Menkhorst

Online Marketeer, Etos

Dynamic display advertising

Met een uitgebreid aanbod of de wens voor veel (taal)varianten kan dynamische content in je banner (ook wel display advertising) een goede oplossing zijn. Dynamische banners zorgen voor een display advertentie die past bij de persoon binnen jouw doelgroep. De kracht ligt hier in het dynamische aspect, door deze inzet is de inhoud en communicatie van de advertentie zo relevant mogelijk.

 

De content voor deze dynamische banner komt uit een externe bron, zoals onze Feed manager, een Google sheet of andere content feed. Deze content wordt dan in de dynamische banner op de juiste manier vormgegeven zodat hij naadloos in je campagne en je merk past.



Dit maakt iedere uiting relevant voor je doelgroep en de mogelijkheden en schaalbaarheid van je campagne eindeloos. We hebben deze techniek met dynamische banners bijvoorbeeld succesvol toegepast voor
America Today, CoolCat en MS Mode.

Data driven display campagnes

Realtime, real love. Met data driven display banners kun je realtime data tonen in al je uitingen. Of het nu gaat om actuele sneeuwhoogtes, het aantal beschikbare producten of de huidige prijs van een artikel: met realtime content maak je banners relevant in iedere stap van de customer journey. Ook in de laatste fase van je campagne biedt real time content een perfecte oplossing om live voorraad en prijzen te tonen. Zo hebben we bijvoorbeeld voor Transavia data driven banners ontwikkeld.

 

Ook voor optimalisatie zijn dynamische campagnes de ideale manier om je uitingen bij te sturen zonder momentum te verliezen. Pas je feed aan en voila, je dynamische banners zijn klaar voor een nieuwe ronde.

Interactie: Swipe, scroll, tap and play!

Interactie zorgt voor betrokken gebruikers, en betrokken gebruikers nemen je product eerder in overweging. Ieder onderzoek bevestigt dit, advertenties met een vorm van interactie halen over het algemeen veel hogere CTR’s dan ‘gewone’ advertenties.

 

Daarom passen we interactieve elementen ook zo graag toe. Bijv. in de vorm van een kleine game, een live conversatie, premieberekening, stoelkeuze of eenvoudige swipe cube. Inmiddels hebben de platforms ook eigen standaarden die eenvoudig in te vullen zijn en waarmee je snel interactieve formaten opzet. Denk aan een Flipbook of 3D swirl van het DV360 platform van Google.

 

Instagram en Facebook hebben het al bewezen; iedereen houdt van polls. We kunnen het vaak niet laten om toch even onze mening te delen, vooral als het zo makkelijk is als één druk op de knop. Alion heeft speciaal hiervoor een pollbanner ontwikkeld, waar gebruikers vragen kunnen beantwoorden, raden en zelfs de pollresultaten kunnen zien. Een leuke manier om je doelgroep te leren kennen.

Case highlights
Alle formaten voor alle platforms

Alion behoort tot het handjevol Nederlandse bureaus dat zich DV360 Google Creative Partner mag noemen. Daarnaast is Alion gecertificeerd Weborama partner. We hebben met onze 20+ jaar ervaring in display advertising effectieve assets voor ieder denkbaar platform ontwikkeld.

Op zoek naar een snel en goed bureau?

Zoek niet verder. Neem contact op met onze advertising experts als je meer wilt weten. Ze helpen je graag verder!

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Ted van Blitterswijk

Ted van Blitterswijk

Team Lead

Email

ted@alion.nl
Display advertentie platforms & formats

Ontvang onze advertising tips als whitepaper

Download deze handige checklist met 10 tips over het verbeteren van je digitale advertenties. Het zijn adviezen over over vormgeving, copy en het gebruik van animaties.

Je geeft ons toestemming om je gegevens te mogen gebruiken om contact met je op te nemen nav deze whitepaper. We verstrekken je gegevens nooit aan derden.

Onze diensten