Verve
Evolutie van een reclamegigant
Met de combinatie van Verve Group en MGI in het nieuwe merk ‘Verve’, ontstond de behoefte aan een nieuwe uitstraling. Alion hielp het nieuwe Verve bij de ontwikkeling van hun nieuwe merkidentiteit , passend bij de positionering als ‘global leader’ van in-app en digital advertising.
De toekomst van digital advertising
Verve, een pionier in het wereldwijde advertentie-ecosysteem, is de brug tussen adverteerders en uitgevers. Via de eigen platformen leveren ze kwalitatieve inventory aan wereldwijde opererende adverteerders. Verve is marktleider op het gebied van in-app advertising en groeit snel in innovatieve en toekomstgerichte markten zoals Connected TV (CTV) en Digital Out of Home (DOOH).
Verve: Make media better
Met de samenvoeging van diverse brands en platformen onder één dak, streeft Verve naar betere media en betere uitkomsten. Maar wat betekent dit concreet? Adverteerders hebben toegang tot een groot bereik en transparante adverteermogelijkheden, uitgevers krijgen hoogwaardige advertenties, en investeerders zien een groeiend, toekomstgericht ecosysteem. Maar hoe vertaal je dit alles in een overtuigende merkidentiteit?
Van Briefing tot Branding: Onze Aanpak
We begonnen met een grondige analyse van aangeleverde data, desk research, en interviews. Maar ook een onderzoek de context van Verve in het concurrentieveld. Dit leidde tot inzichten die we vertaalden naar meerdere creatieve concepten, gepresenteerd in diverse mockups. Na enkele verfijningen, ontstond het vernieuwde logo en de bijbehorende creatieve assets.
Ontwerp als evolutie
Het nieuwe ontwerp had de taak om zowel herkenning als vernieuwing uit te stralen. Een media-geïnspireerde uitstraling zonder al te corporate te worden, om zo huidige en toekomstige doelgroepen aan te spreken en de boodschap van 'verandering ten goede' te communiceren.
Het nieuwe Verve: vertrouwd en vernieuwd
De nieuwe naam, missie en visuele identiteit reflecteren een positieve verandering. Het ontwerp is zo ontwikkeld dat het zowel vertrouwd als verfrissend aanvoelt voor alle stakeholders.
Het nieuwe logo en de branding hebben een moderne media-uitstraling gekregen, waardoor het merk Verve relevant en opmerkelijk blijft in een steeds veranderende markt. Dit ontwerp spreekt zowel huidige als toekomstige doelgroepen aan.
Meer weten of samenwerken?
Meer over dit project weten of met ons werken? Neem dan contact op met Niels.