Learnings, kennis en ervaringen van digital agency Alion

Artikelen en blogs

Bekijk blogposts

Alle artikelen
Je hebt méér aan een ISO-gecertificeerd bureau

Lagere risico's en een hogere klanttevredenheid: zorg ervoor dat je digital agency ISO gecertificeerd is.

Lees verder
Digitale oplossingen voor patiëntenorganisaties

In Nederland kennen patiëntenorganisaties flink wat uitdagingen. We behandelen er vijf én laten zien hoe digitale oplossingen kunnen helpen.

Lees verder
De kracht van impactvolle social advertenties

Met advertenties op social media bereik je meer mensen uit je doelgroep. Maar hoe zorg je ervoor dat je impact maakt? We hebben de belangrijkste stappen voor je op een rijtje gezet.

Lees verder
Resultaat met inbound marketing

Inbound marketing heeft als doel nieuwe klanten aan te trekken via waardevolle inhoud en positieve ervaringen. Het is een steeds populairder marketingtechniek, ook voor B2B. In dit artikel lees je over wat het is en hoe je er resultaat mee boekt.

Lees verder
Aangenaam! Trouwen?

Ook in je online marketing wil je een gezonde relatie opbouwen. Hoe je dat doet (en voorkomt dat je te snel van stapel loopt) lees je in dit artikel.

Lees verder
Schrijf slimmer met een contentplanning

Schrijf slimmer met een contentplanning! Lees hier de voordelen en hoe je zelf kunt beginnen met content plannen.

Lees verder
Haal het maximale uit je campagnebudget met deze 3 tips

Een effectieve campagne behaalt zoveel mogelijk resultaat met zo min mogelijk inspanning en kosten. Hier drie tips om je productiebudget nog efficiënter te gebruiken.

Lees verder
Succesvolle online campagnes voor b2b

Voor het maken van een effectieve online campagne is een goed plan nodig. In dit artikel vertellen we over de opzet van een succesvolle online campagne die werkt voor b2b-bedrijven.

Lees verder
De waarde van online reviews voor b2b

3 handige tips over het optimaal inzetten en verkrijgen van online reviews voor b2b. Lees snel verder ⭐⭐⭐⭐⭐

Lees verder
Content voor je merk: nuttig en noodzakelijk?

Is content ook voor je merk nuttig en noodzakelijk? Lees over content marketing in onze laatste blog.

Lees verder
Wij hebben Instagram uitgespeeld!

Door te weten hoe het algoritme van Instagram werkt ben je in staat om betere posts te maken en dus meer publiek te trekken en vast te houden. Daarom hier een aantal tips voor knallende resultaten op je Insta.

Lees verder
Digital out-of-home via DV360

Digital out-of-home is nu via Google's DV360 programmatic beschikbaar op outdoor locaties van bijvoorbeeld Clear Channel Outdoor, Intersection en JCDecaux. Lees snel verder.

Lees verder
Tijd voor een goed gesprek

Met conversational advertising ga je het gesprek aan met je potentiële klanten. Hiermee verbeter je de merkervaring en genereer je betrokkenheid en relevantie.

Lees verder
DOOH? DOOH!

Digitaal Out Of Home is een vorm van adverteren op digitale schermen in openbare ruimtes zoals stations, winkels, etalages of langs de weg weergegeven. Lees er in dit artikel meer over.

Lees verder
Foto of illustratie?

Kan je beter fotografie of een illustratie gebruiken? Je leest er in dit artikel meer over.

Lees verder
Contentstrategie; schrijven met een doel

Met goede content bereik je meer mensen. Je merk scoort hoger in Google en je doelgroep vindt je relevanter. Maar hoe zet je dit het beste in? In dit artikel lees je meer over contentstrategie ✒

Lees verder
Display: alle platformen, formaten en mogelijkheden

Het display advertising landschap is verdeeld in verschillende platformen, elk met hun eigen formaten en mogelijkheden. In dit handige overzicht hebben we ze allemaal voor je op een rijtje gezet 🤓

Lees verder
Digital Marketing Trends 2022

Nieuw jaar nieuwe trends! De digitale wereld verandert snel, daarom moet je als marketeer regelmatig de trends eens te spiegelen aan je merk. Wij hebben vijf trends in digitale marketing voor je op een rijtje gezet.

Lees verder
Whitepaper campagnes: Resultaten, ervaringen en tips

Wat zijn de resultaten van het delen van kennis via whitepapers? Wat hebben we geleerd, en vooral: wat zijn de tips voor jouw merk? Lees snel verder in dit artikel.

Lees verder
Je beste goede voornemen: een campagnestrategie

Een goede campagne is gebaseerd op een strategie. Een plan waarin je vastlegt wat je doelen zijn en hoe je ze gaat bereiken. Maar waar begin je? Lees snel verder! 🎯

Lees verder
Display Cheat Sheet: Wanneer welk ad format?

Welke display advertising zet je wanneer in? De Alion Display Cheat Sheet zet alle formaten en kanalen uit tegen de stappen in de funnel. Doe er je voordeel mee. 🤓

Lees verder
Wat is een goede call-to-action?

De CTA heeft veel invloed op het succes van je campagnes én je website. Lees hier over hoe je een goede CTA maakt, optimaliseert en test! 🔥

Lees verder
Het effect van de kijkrichting in advertenties

Wat is het effect van de kijkrichting van het fotomodel in een advertentie? Lees over de opzienbarende gevolgen van de kijkrichting in onze blogpost.

Lees verder
Van touchpoints naar touchdown!

Als marketeer of productowner wil je dat je merk altijd de juiste impact maakt bij je doelgroep. Bij Alion ontwerpen we daarom optimale raakvlakken van je merk met je doelgroep. Hoe we dat doen lees je na de klik 👉

Lees verder
Whitepaper campagnes

Zet je expertise aan het werk: creëer vertrouwen en autoriteit bij je doelgroep met een whitepaper campagne 📃 Wat is een whitepaper? Hoe schrijf je er een? En wat heb je eraan? In dit artikel leggen we het uit 💡

Lees verder
Vier tips voor een betrouwbare doelgroepanalyse

Een goede campagne communiceert effectief. Daarom is een betrouwbare doelgroepanalyse erg belangrijk. In deze blog helpen we jou (en je doelgroep) met 4 tips. ✔

Lees verder
Gedragsbeïnvloeding door middel van campagnes

Veel campagnes berusten op creativiteit. Deze campagnes missen dan het psychologische inzicht om effectief gedragsverandering tot stand te brengen. Zonde! In deze blog nemen we de strategische stappen door om een effectieve campagne te ontwikkelen. ⬇

Lees verder
Checklist voor betere advertenties

Een goede digitale advertentie voldoet aan een aantal criteria: hij valt op, is in een oogopslag te begrijpen en is relevant voor de doelgroep. Hoe maak je een digitale advertentie met impact? Lees hier een aantal van onze gouden tips.

Lees verder
Zo beïnvloed je goed

De 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini uitlegd en voorzien van voorbeelden. Autoriteit, sympathie, wederkerigheid, commitment en consistentie, sociale bewijskracht, schaarste en eenheid. Lees snel verder

Lees verder
Of je RICE lust?

Het doel van je marketing campagne is leads generen. Hoe weet je welke ideeën het beste zijn? Lees het in deze blogpost

Lees verder
Marketing zonder tracking cookies?

Tracking cookies zijn (bijna) verleden tijd. Contextual advertising is de toekomst. Start nu al. ➡

Lees verder
Bespaar tijd en geld met automated video advertising

Als je veel online adverteert is dit dé manier om sneller en goedkoper video’s en animaties te creëren. In deze blog lees je hoe het werkt en waarom merken snel overstappen ➡

Lees verder
Digital advertising met impact

10 Tips voor het maken van impact door digital advertising: lees de handige checklist.

Lees verder
Animatie als marketing tool: 5 redenen

Pak de aandacht, onderscheid jezelf en genereer meer leads! Check de showreel en zie hoe wij onze klanten hierin helpen! 🎥🔥

Lees verder
Wat is jouw probleem? Kom maar op!

Achter elk verzoek, van site tot banner en animatie, zit een probleem. Ofwel een uitdaging waar wij een duurzame digitale oplossing van maken ➡

Lees verder
The rise & fall & rise of display advertising

Over irritante banners, adblockers, barmannen, relevante communicatie, succesvolle display campagnes en full funnel adverteren.

Lees verder