Online reviews en recensies hebben steeds meer waarde voor bedrijven die opereren in de b2b sector, zoals zakelijke dienstverlening, kennissector en maakindustrie. Op het moment waarin een potentiële klant je product of dienst overweegt en online zoekt naar je bedrijf, kan een goede review net het zetje geven om tot de volgende actie over te gaan.
Een goede review is daarom een zeer waardevol instrument in je campagnestrategie. Hoog in de funnel (awareness / SEE) moet je bedrijf opvallen en de aandacht trekken. Lager in de funnel (overweging / THINK) wil je met de juiste argumenten en informatie overtuigen. Een relevante review kan op dit moment helpen om het vertrouwen te vergroten.
Ook als de deal is gesloten en het project of product is opgeleverd is het uitvragen van een review een leuke manier van actief accountmanagement. Je laat je klant dan nog even goed nadenken over de voordelen van de samenwerking met je bedrijf. Zo verstevig je de band met je bestaande klanten en trek je weer nieuwe klanten.
Wij houden van ons werk en van onze klanten. Maar nog liever zien we dat onze klanten van ons werk houden, en hier ook zelf over schrijven. Daarom gebruiken wij de review optie van Google. Die kunnen we op onze website tonen, maar worden tegelijkertijd in de zoekresultaten in Google weergegeven. Dat geeft dus bij een zoekopdracht ook nog eens extra vertrouwen.
1. Vraag het! De meeste klanten laten niet uit zichzelf een review achter. Integreer deze stap dus in je account management proces.
2. Moedig klanten aan hun ervaringen met anderen te delen. Bijv. op LinkedIn. Dit zal de kans vergroten dat mensen anderen aanraden om je diensten of producten te gebruiken.
3. Omarm negatieve reviews: negatieve reviews bieden bedrijven de kans om dingen te verbeteren. Vraag klanten om feedback en stel maatregelen voor om hun feedback te incorporeren
Neem eens contact op met onze adviseurs. Zij praten je graag bij over de kracht van online reviews voor B2B.