Branding

Brand Strategy

Heldere positionering

De merkidentiteit beschrijft wie je bent, wat je drijft en wat je betekent voor anderen. Het zijn de aspecten van je merk waarmee mensen zich willen verbinden, waarmee ze zich kunnen identificeren.

Een betekenisvol merk start bij een merkidentiteit waarmee mensen zich kunnen identificeren en willen verbinden. Lees verder over de succesformule van Alion voor een goede merkstrategie.

 

Hoe kom je tot een betekenisvol merk?

Wanneer wij ons storten op je merkstrategie, doorlopen we drie fasen. De start van een betekenisvol merk ligt opgesloten in de merkidentiteit.

 

De merkidentiteit, ook wel merkstrategie, beschrijft wie je bent, wat je drijft en wat je betekent voor anderen. Het zijn de aspecten van je merk waarmee mensen zich willen verbinden, waarmee ze zich kunnen identificeren. Na het duidelijk definiëren van de merkidentiteit zorgen we er in de volgende fase voor dat dit goed tot uiting komt.

 

Daarin creëren we het merkconcept: de manier waarop de merkidentiteit zich manifesteert in de wereld. Ten slotte creëren we samen een rijke merkbeleving. Die bestaat uit de visuele en tekstuele vertaling van het merkconcept.

Welk probleem lost een Brand Strategy op?

Er zijn vele redenen denkbaar om een goede merkstrategie voor je merk te overwegen. Als de volgende voorbeelden je bekend voorkomen moet je zeker contact met ons opnemen!

De identiteit en het verhaal van je merk passen niet (meer) bij je doelgroep(en)

Je merk heeft geen 'purpose', verhaal of identiteit

Je weet niet zeker of en waarom je merk een strategie nodig heeft

Voordelen van een brand strategy

Verbinding

Een Brand Strategy levert de identiteit die de doelgroep met je merk verbindt.

Creatief startpunt

Een Brand Strategy is het startpunt voor alle creatieve uitingen van het merk.

Toont de kansen

Een Brand Strategy identificeert de creatieve kansen en mogelijkheden voor jouw merk.

Relevante cases

Je merk communiceert je belofte

Merkidentiteit

Een betekenisvol merk start bij een sterke merkidentiteit (ook wel corporate identity) waarmee mensen zich kunnen identificeren en willen verbinden. De merkidentiteit beschrijft wie je bent, wat je drijft en wat je betekent voor anderen.

 

Merkconcept

De belofte naar je doelgroep, de pay-off waarmee je je identiteit naar de buitenwereld communiceert: in het merkconcept wordt duidelijk wat het merk voor haar klanten betekent.

 

We identificeren de creatieve kansen en mogelijkheden voor jouw merk. Het merkconcept vormt zo de basis voor alle creatieve uitingen.

Waarom heb ik een merkstrategie nodig?

Uit welke onderdelen bestaat een merkstrategie?

Wat is de doorlooptijd van een merkstrategie?

Wat kost een brand- of merkstrategie?

Waarom kies je Alion voor een merkstrategie?

Maak van je merk een succes

Met een brand strategy van Alion. Neem contact op met onze Daan of Kezia als je meer wilt weten. Ze helpen je graag en goed!

Daan Verberne

Daan Verberne

Sales & Account Director

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Onze diensten