Het 3D Swirl banner formaat is in te zetten op het DV360 platform van Google. Het is een erg opvallend formaat, voorzien van een interactief 3D-model. Hiermee heeft je doelgroep interactieve controle over het model door te draaien of een 3D-animatie afspelen. De advertentie kan uitvouwen tot volledig scherm uitvouwen voor meer informatie.
Merken kunnen Swirl gebruiken om merkbekendheid (See) en betrokkenheid (Think) te vergroten. Door de interactie met het product ben je als merk meer in staat om een 'verhaal' te vertellen in vergelijking met een statische advertentie. Populaire creatieve ontwerpen zijn onder meer:
De 3D Swirl is beschikbaar in de formaten 300x250, 336x280, 300x600 en wordt geserveerd in de Google Ad Manager-voorraad. Daardoor heeft de campagne van je merk een groot bereik. Lees hier verder over dit formaat.
Wij werken al tijden samen met Alion voor de productie van al onze online uitingen. Alion blinkt uit in het maken van complexe banners met XML koppelingen. We hebben in de afgelopen jaren veel geëxperimenteerd met nieuwe (mobiele) formaten en Alion neemt ons daarbij geregeld op sleeptouw.
Pelle den Engelsman
Online Marketing Transavia
Digital agency Alion is aangesloten bij de DDA en behoort tot het handjevol Nederlandse bureaus dat zich DV360 Google Creative Partner mag noemen. Neem contact op met onze experts voor inhoudelijk advies en een prijsopgave.
Download deze handige checklist met 10 tips over het verbeteren van je digitale advertenties. Het zijn adviezen over over vormgeving, copy en het gebruik van animaties.