Advertising

Campagnestrategie

Glashelder cross-device, crossmediaal campagneplan

Waarin iedere doelgroep (B2B of B2C) op het juiste moment de juiste boodschap ontvangt. Too good to be true? Niet met een campagnestrategie van Alion.

Vertaling klantreis naar digitale touchpoints

We starten met een uitgebreide intake en onderzoek. Door het merk, propositie, de doelgroep(en), customer journeys, KPI’s en de algemene communicatiestrategie in kaart te brengen ontstaat het fundament voor een geslaagde strategie.

 

Aan de hand van deze data ontwikkelen we een volledige campagnestrategie (of full funnel of funnelstrategie). We vertalen klantreis naar digitale touchpoints, meestal in (een deel van) deze stappen:

  • See > attention / awareness > Eerste contact, creëert bewustwording van merk en / of propositie
  • Think > Interest / consideration / desire > Verander bewustzijn in interesse, vergelijkingen en overwegen
  • Do > Action / conversie > Zet overweging om in conversie
  • Care > Friendship > Creëer upsell / vriendschap / ambassadeurschap

Optimalisatie voor alle touchpoints

De belangrijkste touchpoints in de customer journey worden bepaald en er worden creatieve concepten ontwikkeld voor ieder touchpoint. Relevantie staat daarbij voorop: we optimaliseren de content voor alle touchpoints.

 

Het resultaat van de os een volledig geoptimaliseerd cross-device en cross-mediaal creatief campagneplan. Overzichtelijk en duidelijk samengebracht in een handig slide deck. Een glasheldere briefing voor alle betrokken partijen en stakeholders, waarmee de campagne de best mogelijke start krijgt.

 

De bijbehorende digitale media strategie bevat alle karakteristieken van de campagne, tactieken per kanaal, budgetverdeling en planning.

Ons werk

Meer weten?

Neem contact op met onze accountmanagers als je meer wilt weten. Zij helpen je graag!

Neem contact op
Daan Verberne

Daan Verberne

Sales & Account Director

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Onze diensten