Het recept voor succesvolle campagnes

Voor een succesvolle campagne hanteren we de stappen van een goede digitale strategie, toegepast op campagnes. Het start met inzicht en het begrijpen van de context, behoeften en verwachtingen van je doelgroep. Dat inzicht krijgen we via vragen, data en onderzoek.

 

In een campagneplan brengen we de raakvlakken van je doelgroep met je merk in kaart. De belangrijkste touchpoints in de customer journey worden bepaald en voor iedere stap worden creatieve concepten bedacht. Relevantie staat daarbij voorop: we optimaliseren de content voor alle touchpoints.

 

En dan volgt de belangrijkste stap in het campagneplan: validatie van het concept met je doelgroep. Zo weet je dat de campagne van je merk de juiste boodschap, op de beste manier bij je doelgroep brengt. Een duidelijk campagneplan zorgt voor overzicht, rust en efficiëntie, en dat is precies wat je nodig hebt als je een sterke campagnestrategie wilt voor jouw bedrijf.

Het resultaat

Het resultaat van de campagnestrategie is een volledig geoptimaliseerd creatief campagneplan, voorzien van de boodschap, het creatieve concept en de media-inzet. Al deze informatie is overzichtelijk en duidelijk samengebracht in een handig slide deck. Daarnaast vind je in het campagneplan een glasheldere briefing voor alle betrokken partijen en stakeholders, waarmee de campagne de best mogelijke start krijgt.

 

De bijbehorende digitale mediastrategie bevat alle karakteristieken van de campagne en tactieken per kanaal. We hebben veel artikelen met nuttige tips en waardevolle kennis geschreven over de juiste campagnestrategie voor jouw campagneplan, die kun je hier teruglezen.

De voordelen van een goede campagnestrategie

Gericht creatief

Behaal betere campagneresultaten doordat we creativiteit onderbouwen met feiten en onderzoek.

Perfecte start

Een campagnestrategie is het beste startpunt voor de productie van creative advertising assets.

Waardering

Onze klanten waarderen ons met 5 sterren, je kunt vertrouwen op de kwaliteiten en ervaring van Alion.

Direct starten?

Neem contact op met onze experts. Zij helpen je graag op weg naar een succesvolle campagne.

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Niels Bovendeur

Niels Bovendeur

Managing Director

Het proces: een vertaling van de klantreis

We starten met een uitgebreide intake en onderzoek. Door het merk, propositie, de doelgroep(en), customer journeys, KPI’s en de algemene communicatiestrategie in kaart te brengen ontstaat het fundament voor een geslaagde strategie.

 

Aan de hand van deze data ontwikkelen we een volledige campagnestrategie (of full funnel of funnelstrategie). We vertalen de klantreis naar de juiste invulling van de digitale touchpoints. Dat doen we meestal in deze stappen:

De vier fasen van een campagne

See

De See fase wordt ook wel de awareness, touch (uit touch, tell, sell) of attention (uit attention, interest, desire, action) genoemd. Voor de doelgroep start hier de customer journey. Het is dus essentieel om op een opvallende manier de juiste informatie te delen waarbij de gebruiker geïnspireerd raakt.

Think

De think fase wordt ook wel tell of interest (en desire) fase genoemd. Nu de doelgroep bekend is met de propositie is het zaak ze van aandacht naar interesse te krijgen. Dat doen we met relevante overwegingsfactoren zoals vergelijkingen, USP’s en UBR’s, beïnvloedingsprincipes van Cialdini. Het doel in deze fase is om van overweging om te zetten in overtuiging.

Do

Tijd voor actie! In de Do fase willen we van een overtuigde doelgroep naar de echte actie. Deze fase ken je wellicht als action of sell fase. De gewenste actie is bijvoorbeeld een conversie, een verkocht artikel, een lead, een inschrijving of abonnement.

Care

Het doel in deze fase in de funnel is het verkleinen van buyers-remorse en het verkrijgen of vergroten van vriendschap tussen merk en doelgroep. Dat kan op termijn leiden tot ambassadeurschap, up- of cross sell. Display advertenties worden ingezet worden om dit gevoel te versterken.

“Een complexe opdracht die ze tot een zeer goed einde hebben gebracht. Alion staat voor snelle en open communicatie, klantgerichtheid, kwaliteit, innovatie en slim meedenken.”

Maarten van Minnen

Roche Diagnostics

Relevante cases
Wanneer heb je eencampagne strategie nodig

Je weet dat je aan een goede campagnestrategie toe bent als je één van de onderstaande punten herkent. If so, aarzel niet en neem contact op!

  • Ik wil het advertentiebudget van mijn merk optimaal benutten
  • De strategie van mijn campagne moet naadloos passen bij ons merk
  • Ik wil duur / fancy reclamebureau, maar gewoon een effectieve campagne
  • Ik zoek een agency dat me voor de lange termijn kan helpen
  • Zonder campagnestrategie is campagne voeren als schieten met hagel

Ontvang onze Display Cheat Sheet

Welk type display advertising en welke kanalen zet je in voor optimaal resultaat? Het Display Cheat sheet legt uit welke mogelijkheden er zijn en wanneer je deze het beste kunt gebruiken.

Je geeft ons toestemming om je gegevens te mogen gebruiken om contact met je op te nemen nav deze whitepaper. We verstrekken je gegevens nooit aan derden.

Wat is een campagnestrategie?

Hoe helpt een campagnestrategie mijn doel bereiken?

Hoe lang duurt het maken van een campagnestrategie?

Wat kost een campagnestrategie?

Waarom kies je Alion voor een campagnestrategie?

Ik wil graag een offerte!

Meer weten?

Neem contact op met onze accountmanagers als je meer wilt weten. Zij helpen je graag!

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Niels Bovendeur

Niels Bovendeur

Managing Director

Onze diensten