Advertising

Campagnestrategie

Glashelder cross-device, crossmediaal campagneplan

Waarin iedere doelgroep (B2B of B2C) op het juiste moment de juiste boodschap ontvangt. Too good to be true? Niet met een campagnestrategie van Alion.

Voordelen van een goede campagne-strategie

Gericht

Betere campagneresultaten met hetzelfde mediabudget

Startpunt

Het beste startpunt voor de productie van creative advertising assets

Waardering

Onze klanten waarderen ons met 5 sterren

Een complexe opdracht die ze tot een zeer goed einde hebben gebracht. Alion staat voor snelle en open communicatie, klantgerichtheid, kwaliteit, innovatie en slim meedenken.

Maarten van Minnen

Roche Diagnostics

Het proces: een vertaling van de klantreis

We starten met een uitgebreide intake en onderzoek. Door het merk, propositie, de doelgroep(en), customer journeys, KPI’s en de algemene communicatiestrategie in kaart te brengen ontstaat het fundament voor een geslaagde strategie.

 

Aan de hand van deze data ontwikkelen we een volledige campagnestrategie (of full funnel of funnelstrategie). We vertalen de klantreis naar de juiste invulling van de digitale touchpoints. Dat doen we meestal in deze stappen:

 

See

(of attention / awareness) Het eerste contact met je merk, hier creëeren we bewustwording van merk en propositie

 

Think

(of interest / consideration / desire) hier veranderen we bewustzijn in interesse, het maken van vergelijkingen en het overwegen van je merk of product

 

Do

(of action / conversie) Nu is het moment om overweging om te zetten in een conversie. Dus een verkoop, lead, inschrijving, etc.

 

Care

(of friendship) Hier ontwikkelen we vriendschap tussen je doelgroep en het merk, soms ook ambassadeurschap geworden. Een basis voor bijvoorbeeld up- of cross-sell

Optimalisatie voor alle touchpoints

De belangrijkste touchpoints in de customer journey worden bepaald en er worden creatieve concepten ontwikkeld voor ieder touchpoint. Relevantie staat daarbij voorop: we optimaliseren de content voor alle touchpoints.

 

Het resultaat van de is een volledig geoptimaliseerd cross-device en cross-mediaal creatief campagneplan. Overzichtelijk en duidelijk samengebracht in een handig slide deck. Een glasheldere briefing voor alle betrokken partijen en stakeholders, waarmee de campagne de best mogelijke start krijgt.

 

De bijbehorende digitale media strategie bevat alle karakteristieken van de campagne, tactieken per kanaal, budgetverdeling en planning.

Relevante cases

Wanneer heb je een campagne strategie nodig

Je weet dat je aan een goede campagnestrategie toe bent als je één van de onderstaande punten herkent. If so, aarzel niet en neem contact op!

  • Zonder campagne strategie is campagne voeren als schieten met hagel
  • Ik wil het advertentiebudget van mijn merk optimaal benutten
  • De strategie van mijn campagne moet naadloos passen bij ons merk
  • Ik wil geen duur Amsterdams reclamebureau, maar wel een effectieve campagne
  • Ik zoek een agency dat me voor de lange termijn kan helpen

Wat is een campagnestrategie?

Hoe helpt een campagnestrategie mijn doel bereiken?

Hoe lang duurt het maken van een campagnestrategie?

Wat kost een campagnestrategie?

Waarom kies je Alion voor een campagnestrategie?

Ik wil graag een offerte!

Meer weten?

Neem contact op met onze accountmanagers als je meer wilt weten. Zij helpen je graag!

Neem contact op
Daan Verberne

Daan Verberne

Sales & Account Director

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Relevante artikelen
Onze diensten