Case

Lekker slim met Weight Care

Klant

Weight Care

Focus

Campagne

Lekker in je vel zitten zonder gedoe of je gewicht in balans houden? Maaltijdvervangers van Weight Care helpen op een verantwoorde en smakelijke manier om een paar kilo af te vallen of op gewicht te blijven. Niet voor niet is de slogan "lekker slim". En laat Alion nou merken willen helpen om mensen te helpen. Het was dus een match made in heaven toen Weight Care aan Alion vroeg of we ze konden helpen bij hun nieuwe campagne.

Clickthrough Ratio (CTR)

0,4%

Vrouwen

25 - 44 jaar

Optimalisatie

gedurende de looptijd

Per fase meerdere

communicatie-insteken

Doelstelling

Met de nieuwe eigen webshop gereed, is het doel van de campagne om het marktaandeel te verhogen in de doelgroep vrouwen tussen de 25 en 44 jaar.

Onze aanpak

Bij Alion denken we altijd direct aan de eindgebruiker. Door ons goed in te leven en onderzoek te doen weten we een relevante invulling te geven aan alle digitale touchpoints die we samen met het mediabureau konden identificeren. Hoe meer what’s in it for me hoe beter.

 

Eerder onderzoek toonde aan dat de doelgroep in de interessegebieden Fashion & cosmetica en Health zitten. Deze groepen hebben elk verschillende inzichten die gebruikt kunnen worden in de communicatiestrategie. Waar de fashionista’s denken: “Een iets lager gewicht is goed voor mijn uitstraling.”, heeft de health buff het over: “Ik wil hulp bij het behouden van een gezond gewicht.”

 

Eerdere campagnes hebben geleerd dat er bijna geen one-size-fits-all hyper tailored funnels bestaan. Daarom adviseerden we een meer lineaire aanpak, waarin per fase meerdere communicatie-insteken afgewisseld konden worden.

 

Daarmee kon de campagne gedurende de looptijd geoptimaliseerd worden. Eerder gedrag op de webshop toont aan dat de bedenktijd voor aanschaf al erg kort is. Het is een product dat snel besteld wordt. Om het converterende karakter van de campagne extra bij te zetten is in iedere asset altijd een packshot en koopoptie beschikbaar. Daarnaast maken we dankbaar gebruik van enkele specifieke overtuigingsprincipes als urgentie, social proof, korting of bezorggarantie voor extra effect.

Resultaat

De campagne heeft een overwegings- (think) en een activeringsfase (do). Beiden zijn belangrijk maar hebben een specifieke communicatie nodig. In de Think fase krijgen zowel de fashionista’s en de health buffs met een eigen ‘tip’, ‘stelling’ en ‘wist-je-dat’ advertentie of social post. Daarna volgt een retargeting op productgroep, dus een shake, drink of reep.

De campagne liet in de eerste week al een enorme sales uplift zien! Met een gemiddelde CTR van 0,4% waren de resultaten dus alles behalve dunnetjes.

Lekker slim dus, die campagne.

Meer weten?

Neem contact op met Daan of Kezia.

Neem contact op
Daan Verberne

Daan Verberne

Sales & Account Director

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Dit is ook interessant