We ontwikkelen voor iedere stap in de funnel een passende uiting. We maken de bezoeker weer enthousiast over de gezochte bestemming met video en sfeervolle afbeeldingen, we tonen alternatieve bestemmingen, vluchtprijzen en vragen naar het soort vakantie waar de bezoeker naar zoekt. Alle uitingen worden voorzien van actuele vluchtprijzen én het aantal nog beschikbare stoelen.
Het bedenken van 10 aansluitende creatieve boodschappen is al leuk, maar in dit project zijn het vooral de technische uitdagingen die onze digitale harten sneller doen kloppen.
Om de actuele vluchtprijzen en beschikbare stoelen te tonen, moeten banners realtime informatie kunnen gebruiken. Met een reguliere DoubleClick-implementatie kan dat niet. Automatische data-updates zijn binnen DoubleClick gelimiteerd tot 6 per dag. Te weinig om realtime het aantal beschikbare stoelen te tonen, daarom ontwikkelen we een geavanceerde banner die communiceert met een webservice van NMPI.
Het resultaat is een complete multichannel bannercampagne die van verschillende databronnen tegelijk gebruik maakt. Waarom dat gaaf is? Super-relevante informatie, aan elke bezoeker, op elk moment en op elk device. Ja, dat vinden we gaaf!
“Alion blinkt uit in het maken van complexe data-driven banners. We hebben in de afgelopen jaren veel geëxperimenteerd met nieuwe (mobiele) formaten en Alion neemt ons daarbij geregeld op sleeptouw.”
Transavia
Met deze ongoing campagne wint Transavia een CTR stijging van 9% en een conversie stijging van maar liefst 30% ten opzichte van de vorige online strategie. Een resultaat waar we trots op zijn!
Spreekt het bovenstaande proces je aan en wil je ons ook een ontwerpuitdaging voorleggen? Neem dan contact op met Kezia of Niels.