Paardekooper

Verpakken, inpakken en vooral aanpakken: daarmee is Koninklijke Paardekooper uitgegroeid tot een grote speler in de verpakkingsmarkt. De meer dan honderd jaar aan opgebouwde kennis en ervaring maken Paardekooper uniek.

 

Dan is het natuurlijk belangrijk om die positie te behouden. Door ook online de juiste producten en diensten op de beste manier aan te bieden. En zat een mooie uitdaging, de ervaring van de webshop, en daarmee de resultaten kon beter.

Van onderzoek naar ontwerp

Na een goede intake met de klant ontstond een advies om aanpassingen aan de voorkant van de website door te voeren die, zonder daarbij de techniek en huidige SEO ranking aan te tasten. Een soort UX/UI make-over dus.

 

Dat startte met het onderzoek naar de huidige problemen, de doelgroep, de persona’s en customer journeys. De uitkomsten hiervan vormden zo het fundament van het ontwerpproces.

 

De opvallendste uitkomst was dat gebruikers in de webshop overzicht misten en dat het dankzij de vele categorieën erg lastig kan zijn om producten te vinden. Een goed overzicht in het productaanbod stimuleert het oriënterend vermogen van de gebruiker. Daarnaast kon de interface wel een modernere look & feel gebruiken.

Aanpak > Atomic Design

Een redesign van een website of webshop van deze grootte vereist een efficiënte aanpak. Daarom hebben we hier het ‘Atomic Design’ principe toegepast. In het kort is dit een methodologie die uit 5 verschillende fasen bestaat. Alle fasen werken samen om tot weloverwogen en hiërarchische ontwerpkeuze te komen. Het proces verloopt dus parallel in plaats van lineair. Op deze manier vormen de onderdelen van de interface eerder een samenhangend geheel. Een zeer efficiënte manier van ontwerpen dus.

Ook toe aan een makeover?

Neem eens contact op met onze designers, ze vertellen je graag en goed over wat er de mogelijkheden voor jouw merk.

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Tim van Spronsen

Tim van Spronsen

Team Lead

Email

tim@alion.nl
Dit is ook interessant