September

Over het algemeen is september een spannende maand voor sportabonnementen en sportscholen om een campagne te starten. Want aan de ene kant is de vakantie voorbij, zijn gezonde doelen gesteld, scholen begonnen en is de doelgroep lekker uitgerust. Maar aan de andere is iedereen tegelijkertijd op jacht naar dezelfde doelgroep én is ‘beweging’ na corona best een beetje in het klad gekomen. Tijd voor actie!

 

Ingedut?

 

De doelgroep is dus niet meer bezig met bewegen, sporten en gezondheid. Jammer, want daar krijg je niet alleen energie van, je wordt er ook fitter door. OneFit benaderde Alion met de uitdaging om via een brede campagne meer mensen aan het sporten te krijgen.

 

De doelgroep wil sporten! Maar...

 

En het leuke is, er zijn haakjes genoeg. Want uit onderzoek dat we deden bleek dat de doelgroep echt wel weer wil sporten of de work out wil opstarten. Lekker zweten in de gym, suppen, apenkooien. Klinkt goed he, maar laat de halters nog even liggen. Want er kwamen best wat drempels naar boven: sporten moet natuurlijk wel passen in de eigen drukke lifestyle, liefst samen met vrienden of collega’s en liefst met veel variatie in de activiteit.

 

Van thema naar executie

 

Zo ontstond het thema ‘Reset your routine’ met als doel om de sweat & joy lifestyle van OneFit ook in de het dagelijks leven van de doelgroep te plaatsen. Dat deden we door het thema op te bouwen langs RETHINK, REDEFINE, RESHAPE, RECONNECT en uiteindelijke RESET your routine.

 

Zo ontstond er een gave campagne die zowel online als offline opvalt, in beeld en tekst. De ontwikkelde creatives zijn gepersonaliseerd op plaatsnaam zodat lokale targeting mogelijk was, in de grote steden en op social media.

Ook scoren met een campagne?

Neem eens contact op met onze sportieve accountmanagers, ze helpen je graag en goed aan een succesvolle campagne!

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Niels Bovendeur

Niels Bovendeur

Managing Director

Dit is ook interessant