Case

Converterende website voor Lagersmit

Klant

Lagersmit

Focus

Web development

Sinds 1856 ontwerpt en ontwikkelt Lagersmit afdichtingsoplossingen voor pompen, schepen en getijden turbines voor een grote en uiteenlopende groep internationale klanten. In een veranderende wereld was de website van Lagersmit toe aan groot onderhoud. Niet alleen was er een behoefte aan een update in de vormgeving, met name de doelstelling voor meer conversie stond centraal. Een uitgelezen kans voor het team van Alion om via het Friendly CMS van Umbraco deze doelen te behalen.

Laadtijd verbeterd

30%

Klantportaal

verbeterd

Talen

4

Eenvoudige

product selector

Onze uitdaging

Ontwerp en ontwikkel een stabiel platform dat minstens 5 jaar mee kan en waar Lagersmit op kan doorontwikkelen. De website moet de leadgeneratie en conversie verhogen door expertise uit te dragen en de bereikbaarheid en performance van de website te verbeteren.

Onze oplossing

Het design is volledig herzien en geoptimaliseerd voor een zo goed mogelijke User Experience (UX). Het design versterkt de aandacht voor relevante content en aanvragen (Sales Qualified Leads). In zo min mogelijk interactie komt de gebruiker bij relevante content. Doordat producten van Lagersmit op een intuitïeve manier kunnen worden vergeleken, kan er door de gebruiker beter en sneller een besluit worden genomen. Op die manier stimuleert de website het opnemen van contact

Teamwork

Het UX, UI en development team van Alion werkten nauw samen met de klant om eisen en wensen in kaart te brengen. Vervolgens realiseerde het team de uitdagingen met technische oplossingen zoals slimme meertaligheid en het gebruiksvriendelijk kunnen filteren en categoriseren van producten.

"We hebben onze nieuwe website met succes gelanceerd! Samen met Alion hebben we veel verbeteringen aangebracht op het gebied van interactie, functionaliteit, ontwerp en prestaties."

Stefan

Lagersmit

Context en uitdagingen in kaart brengen

Zoals Lagersmit dat zelf schreef op social media zijn er veel verbeteringen doorgevoerd. Hieronder enkele highlights:

  • Product selector toegevoegd
  • Verbeterde klantportaal
  • Het is makkelijker contact op te nemen met de experts
  • Betere responsive design
  • Verbeterde laadtijd

Meertalige content in Umbraco

Het Umbraco CMS is ontworpen met de eindgebruiker in het achterhoofd. Niet voor niets wordt het 'the Friendly CMS' genoemd. Een voorbeeld is de intuïtieve manier van meertaligheid. Op één plek kan alle inhoud worden aangepast, dat zorgt voor overzicht en een prettig sneller workflow voor de gebruiker.

Meer weten?

Spreekt het bovenstaande proces je aan en wil je ons ook een ontwerpuitdaging voorleggen? Neem dan contact op met Daan of Kezia.

Neem contact op
Daan Verberne

Daan Verberne

Sales & Account Director

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Dit is ook interessant