In een overspannen woningmarkt moeten kopers binnen enkele dagen beslissen, terwijl verkopers hun huis liever pas te koop zetten als ze een ander huis hebben gevonden. Het gevolg is dat veel huizen nóg niet te koop staan, waardoor de doorstroming verder stagneert. In Nederland zitten miljoenen huizenbezitters in deze situatie.
HomeMatching biedt een een toegankelijk en transparant platform waar woningzoekers en potentiële woningverkopers elkaar vinden. Een platform waarop iedereen laagdrempelig zijn huis kan profileren en zijn woonwensen kenbaar kan maken. De onzichtbare woningmarkt wordt zichtbaar gemaakt. Zo ontstaan extra kansen voor zoekers en verkopers. Maar hoe breng je de markt dichtbij het merk? Hoe verbinden we de doelgroep aan HomeMatching?
Om dit vernieuwende concept goed te communiceren ontwikkelde Alion, samen met het enthousiaste team van HomeMatching, een speelse introductievideo waar animatie en video elkaar versterken.
Bij projecten waar videobeeld, illustratie en animatie elkaar ontmoeten, ligt er een creatieve uitdaging op het gebied van timing, motion en sound design. Alles draagt eraan bij om de acteur en zijn virtuele omgeving tot een logisch en overtuigend geheel te smeden.
Door o.a. gebruik te maken van motion tracking en een fijn stuk sound design, ontstond een overtuigend resultaat. Bekijk zelf hoe Herman je vertelt over de woningmarkt en de ambities van HomeMatching:
“Het was ontzettend leuk om met Alion in de studio te duiken, ik ben erg blij met de toffe eindresultaten.”
Herman van Losenoord
Founder HomeMatching
Heb je een communicatie-uitdaging? Neem dan eens contact op met Niels.