Case

Een abonnement op wassen

Klant

BSH

Focus

Strategie

Een wasmachine verkopen is makkelijk. Maar hoe verkoop je een wasmachineabonnement aan young professionals? Of aan families, of highly educated elderly?

Onze uitdaging

BSH (Bosch Siemens Hausgeräte) gaf Alion opdracht de merkintroductie, campagnestrategie en campagne voor Bluemovement te ontwikkelen. Een service waar zowel gemak als duurzaamheid belangrijk zijn.

Relevante communicatie

Alion ontwikkelde een strategie waarbij de campagne voor iedere doelgroep relevant is. We analyseerden per doelgroep de wensen, voordelen van de propositie en unique buying reasons. Daarop ontwikkelden we een stijl die zowel aansprekend als schaalbaar is.

Resultaat

Zo ontstond een campagnestrategie die inzetbaar is op de geselecteerde doelgroepen, maar ook snel te vertalen is naar een nieuwe propositie, doelgroep of kanaal. Het resultaat is een campagne die niet alleen voor iedere doelgroep, op het juiste moment de juiste boodschap brengt, maar vooral effect genereert op het gebied van conversie. Daarvoor gebruiken we onze full funnel aanpak, lees er meer over. Dat is wat wij effectieve communicatie noemen!

Meer weten?

Spreekt het bovenstaande proces je aan en wil je ons ook een leuke uitdaging voorleggen? Neem dan eens contact op met Daan of Kezia.

Neem contact op
Daan Verberne

Daan Verberne

Sales & Account Director

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Dit is ook interessant