Vanuit het hoofdkantoor in de Arabische Emiraten verandert Beema Insurance dus de standaard autoverzekering. Aan ons de taak om een krachtige campagne te ontwerpen waarmee het verzekeringsbedrijf in de Arabische Emiraten een marktpositie verovert zodat klanten geld kunnen besparen op hun autoverzekering.
Doel
Uitdaging
Aanpak
Aantal assets
Onder leiding van onze Creative Developer creëerden we een campagnestrategie en de bijbehorende branding. Beiden uiteraard ondersteunend aan de kernwaarden van Beema Insurance en met als doel merkbekendheid te creëren. Regels rondom lettertype, kleurgebruik en vormtaal garanderen daarbij een consistente huisstijl, ongeacht in welke taal er wordt gecommuniceerd.
De assets zorgden voor een extra uitdaging. Onze westerse software bleek niet geschikt om in spiegelbeeld te werken. Enters, komma’s en uitroeptekens versprongen naar de meest gekke plekken. Hoe we ervoor zorgden dat alle graphics technisch kloppen, consistent aan de huisstijl én correct vertaald zijn? Door met ons team en twee vertalers samen te werken in een open bestand.
Allereerst zijn de Arabische teksten omgezet in een bestandstype dat in elke browser ondersteund wordt en zorgt voor een optimale leesbaarheid op elk formaat en device. De samenwerking de vertalers verliep in twee stappen. De vertalers vertaalden eerst het Engels naar het Arabisch. Nadat onze designers deze vertaling in het artwork geplaatst hadden volgde een tweede check in het open bestand.
Door slim samen te werken is de campagne succesvol gelanceerd. Ons team heeft de extra taalkundige en visuele uitdagingen in dit project met twee handen aangegrepen. Dat we bij Alion geen uitdaging uit de weg gaan, dat wisten we al. En na dit project weten we ook zeker dat we zelfs in niet-westerse landen digitaal dichtbij kunnen brengen.
Heb jij ook zo’n toffe uitdaging voor ons? Neem dan contact met ons op, we denken graag met je mee.