Advertising

Alles is leuker in realtime

Klant

ANWB

Focus

Advertising

ANWB, dé organisatie die Nederland verder helpt, opende 100 jaar geleden haar eerste winkel. Om dit te vieren lanceerde ANWB een grootschalige campagne met acties, unieke producten en grote kortingen. Alion werd gevraagd om in samenwerking met JUMP! voor deze gelegenheid een aantal digitale activaties te ontwikkelen.

Het concept

Naast een offline kraslotenactie met bijpassende campagnesite, ontwikkelde Alion een realtime veilingsite waar ANWB op spannende wijze honderden producten veilde aan duizenden klanten. In de veiling-app konden bezoekers bieden op producten uit de ANWB-webwinkel. Alle deelnemers zien realtime de verkoopprijs van het product dalen in een doorlooptijd van 100 seconden. Wie de klok als eerste stopt, wint de veiling. Stel je de winst veilig of durf je te wachten op nóg meer korting?

Onze strategie

De grote uitdaging voor dit project: zorgen dat duizenden bezoekers tegelijk een identieke beleving hebben. Hoe zorgen we ervoor dat het aftellen bij iedere bezoeker, op ieder scherm en ieder device gelijk loopt? Eenmaal, andermaal, gelukt!

“De deadline was strak en de technische uitdagingen waren groot. Maar in een heel prettige samenwerking hebben we zowel van het project als de veiling een feest kunnen maken. We gaan deze applicatie zeker vaker inzetten!”

Evelien van Duivenbode

ANWB Retail

Meer weten?

Spreekt het bovenstaande proces je aan en wil je ons ook een ontwerpuitdaging voorleggen? Neem dan contact op met Daan of Kezia.

Neem contact op
Daan Verberne

Daan Verberne

Sales & Account Director

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Dit is ook interessant