Om de opening van hun 1000ste winkel te vieren, vroeg Action ons een activatiecampagne te bedenken waarmee zij zoveel mogelijk nieuwsbrief-inschrijvingen konden verzamelen uit zes landen. Alion bedacht een leuke web based game waarmee gebruikers dagelijks kans maakten op 10 of 100 euro shoptegoed.
Het resultaat was een uitdagende runnergame. De speler is een attente Action-medewerker die twee tassen met vergeten boodschappen terugbrengt naar de klant, die net in haar auto wegrijdt. Op weg naar de finish moet hij obstakels ontwijken. Wie het spel uitspeelt, maakt kans op shoptegoed na het invullen van zijn/haar e-mailadres.
Onze uitdaging: maak het spel moeilijk en leuk genoeg om te spelen en te delen, maar toegankelijk genoeg voor de grote doelgroep van Action.
Alion ontwikkelde een volledig responsive game die door middel van simpele en intuïtieve controls door iedereen te spelen was. Hiervoor gebruikten wij Phase, een open source game-framework voor HTML5.
Het spel werd in zes verschillende landen tegelijk gelanceerd. Door de teksten dynamisch in te laden in de betreffende taal, had ieder land de optimale ervaring.
Om duizenden bezoekers tegelijk aan te kunnen, kozen we ervoor om samen te werken met Ematters die er voor zorgde dat we de ingezonden e-mailadressen snel konden verwerken en er een dagelijkse prijsuitreiking uitgevoerd kon worden.
302000
inschrijvingen
14000
winnaars
“Naast het feit dat het een hele gave game is geworden, werden wij ook erg blij van het ownership en de snelheid van handelen die jullie hebben getoond. Fijn!”