Speelt jouw bedrijf op dit moment met digitale wensen? Dan is dit meteen een goede oefening. Het is verrassend hoe vaak je direct in oplossingen denkt. Wij zetten daarom, samen met de klant, altijd eerst een paar stappen terug om de werkelijke probleemstelling boven water te halen. Alleen door de wens af te pellen tot we het probleem raken, komen we tot echt relevante digitale oplossingen.
In een gesprek met een klant is het voor ons dan ook vanzelfsprekend om kritische vragen te stellen en strategisch mee te denken: “Je geeft aan dat je deze behoefte heb, waarom is dat? Welk probleem wil je daarmee oplossen?”
Als we eenmaal scherp hebben welk probleem we willen oplossen gaan we aan de slag met het formuleren van de doelstelling. Op die manier weten we waar we met z’n allen voor gaan en waar we elkaar op af mogen rekenen.
De doelstelling toetsen we altijd aan het SMART-principe:
“We behandelen onze klanten zoals we zelf behandeld willen worden.” Dat is één van de Alion-principes en zit in het DNA van ons hele team. Voor de projecten die wij draaien betekent het dat we werken alsof we zelf de klant zijn. Alsof het onze eigen business is waarvoor we problemen omtoveren in digitale oplossingen. We kijken breder dan het losse vraagstuk en proberen verwachtingen altijd te overtreffen. Wat kan je in de praktijk van ons verwachten?
Keuzes!
Je wilt een goede afweging maken in budget en oplossingen. We offreren daarom altijd meerdere opties en geven daarbij aan wat de voor- en nadelen per keuze zijn. We dagen ons team daar ook echt voor uit. Zo weten we onze klanten op een positieve manier te verrassen. Met altijd in het achterhoofd de vraag ‘what’s in it for the client?'.
Bij het realiseren van digitale oplossingen zijn er vaak extra kansen om doelstellingen sneller of duidelijker te behalen. Wel doen, niet doen of later? Ook hier kan je een weloverwogen keuze maken. Onze creatieve breinen kunnen het toch niet laten om de mogelijkheden die zij zien te opperen. Zo hebben we voor meerdere klanten naast tools/apps extra uitleganimaties gemaakt die de conversie verhoogden. Kleine extra moeite, groot effect.
Een ander voorbeeld zien we bij online campagnes, waarbij we ook social ads produceren. Als we dat meteen met het ‘grote project’ meenemen scheelt dat in de productiekosten. Een overweging die zeker de moeite waard is als je ziet wat je aan extra bereik haalt.
Ligt het in de lijn der verwachting dat een project een vervolg krijgt, dat je een vergelijkbaar project gaat draaien of dat andere divisies iets vergelijkbaars willen? Wij polsen altijd of dit het geval kan zijn. Vaak is de realisatie ervan of het voorwerk verrichten tijdens het lopende project goedkoper dan achteraf een extra project opstarten. Dat kan al vanaf een extra actiepagina klaarzetten, tot aanpasbare sjablonen maken, extra banners (formaten) produceren of zelfs volledige multisite omgevingen creëren.
Ontvang 10 Praktische tips voor een snelle check of je website aan vernieuwing toe is. De tips zijn gebaseerd op 20+ jaar ervaringen als digital agency en bieden brede inzichten over data, doelgroepen, vormgeving en techniek.
Werk je veel met themasites, brandsites, campagnesites, landensites etc? Dan laten wij je graag zien hoe je je werk vele malen leuker maakt met de inzet van Umbraco. Het scheelt je zoveel tijd en het staat als een huis. Wij zetten de basis goed neer en je kan (als je wilt) zelfstandig snel nieuwe sites lanceren. Mail of bel met Niels!