Juiste bericht op het juiste moment

Vergeleken met statische out of home advertising is het met DOOH mogelijk om te communiceren in bewegend beeld. Zo kan meer informatie, emotie en beleving in de uiting worden meegegeven. Een DOOH biedt veel mogelijkheden én voordelen, allemaal gericht op het maken van zoveel mogelijk impact.

 

DOOH schermen zijn vaak verbonden met internet en kunnen daarom gericht ingezet worden op specifieke doelgroepen of gebeurtenissen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om op basis van passantdata of op basis van het tijdstip of dag te targetten. Denk hierbij aan een reclame van een eetgelegenheid of supermarkt in de buurt net voor etenstijd.

 

Relevant én interessant

Op basis van bijvoorbeeld locatie, tijdstip, weersverwachtingen, nieuws, evenementen of verkeersgegevens kun je verschillende varianten van een uiting creëren en specifieke relevantie content tonen. Zo kun je er als adverteerder voor zorgen dat de boodschap exact op het juiste moment bij de juiste doelgroep terechtkomt. Door te focussen op de doelgroep, tijdstip, locatie, plaats en context vergroot je de kans op actie bij de ontvanger.

 

Een advertentie die de weersverwachting meeneemt in zijn boodschap is dan niet alleen relevant, maar ook interessant. Hij biedt meerwaarde voor de gebruiker. Een ander goed voorbeeld is het weergeven van de afstand naar de dichtstbijzijnde winkel.

 

Binnen DOOH heb je daarnaast te maken met voorbijgangers die vaak onderweg zijn als ze langs de uiting lopen. Hierdoor zien ze de advertentie vaak voor een korte periode en is het enorm belangrijk om in één oogopslag te zien wat de boodschap van de advertentie is. Voor de inzet van DOOH is het zaak om de advertentie zo veel mogelijk te herhalen gedurende de relevant mogelijke tijdstippen en locaties. Je kunt (D)OOH afstemmen op je andere online mediakanalen, zoals (digitale) radio, televisie, display advertising en social advertising.

DOOH zorgt niet alleen voor naamsbekendheid, maar vormt ook een aanvulling op de advertentiecampagnes van je merk op de andere kanalen. Media-buyers die DOOH-advertenties in de media-mix opnemen, zien een aanzienlijke toename van de effectiviteit van de campagnes.

 

In een conversie gerichte B2C campagne kan DOOH daarom een mooie aanvulling zijn, maar de meerwaarde zit hem toch vooral in de awareness fasering. Welke media je wanneer in kunt zetten hebben we hier voor je op een rijtje gezet. Dit is tevens onderdeel van onze campagnestrategie.

 

De voordelen van DOOH op een rij
  • Specifieke targeting op doelgroep op basis van locatie, tijdstip, weer en andere data.
  • Versterkt de effectiviteit je campagne door gebruik te maken van dynamische content zodat de gebruiker kan worden voorzien de meest relevante informatie.
  • Versterkt de merkpositie en branding. Maar DOOH draagt ook bij de performance van andere online kanalen of offline media
  • Anders dan reguliere Out-of-Home kun je kiezen voor video, geanimeerd beeld, inspelend op emotie en het zoveel mogelijk maken van impact.
  • DOOH in de marketingmix: Bijkomend voordeel is dat de DOOH creatie ingezet kan worden op de digitale schermen én via Instagram stories. In combinatie met locatie targeting via Social kun je de doelgroep effectief bereiken.

Neem contact op

Ben je op zoek naar een goede advertising oplossing? Neem contact op met onze adviseurs, we helpen je graag en goed!

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Niels Bovendeur

Niels Bovendeur

Managing Director

Dit is ook interessant