Digitale out-of-home (DOOH) is een steeds populairdere optie die het beste van digitale technologie in een traditioneel reclamemedium samenvoegt. We hebben in dit artikel eerder over de mogelijkheden en voordelen van DOOH geschreven.
Nieuw is dat Google onlangs een samenwerking tot stand heeft gebracht met grote spelers binnen de DOOH branche. Daardoor is DOOH ineens via DV360 programmatic beschikbaar is op outdoor plaatsingen over de hele wereld, van bijvoorbeeld Clear Channel Outdoor, Intersection, JCDecaux, Lamar en Ströer.
Op die manier zijn DOOH advertenties ineens beschikbaar voor alle merken die DV360 gebruiken. Zodat ze hun doelgroep ook op on-the-go touchpoints op stadions, vliegvelden, bushokjes, tramhaltes kunnen bereiken met de efficiëntie van programmatic.
Met DOOH via DV360 kun je als marketeer nu dus in één tool echt overal je doelgroep bereiken. En via de centrale interface voer je beheer over je hele campagne. Zo is het rapporteren en optimaliseren ervan niet meer gesegmenteerd en dus tijdrovend, maar gecentraliseerd en dus overzichtelijk.
DOOH via DV360 zijn niet gepersonaliseerd, en er worden geen individuele identifiers of locatiegegevens van gebruikers toegepast. Het speelt volledig in op de trend van contextual advertising door mensen te bereiken op basis van contextuele informatie van de schermlocatie. Zo kan een restaurant of koffietentje adverteren op een billboard in een gebied met veel kantoren tijdens de lunchpauze. Later die dag kan hetzelfde billboard een aankomend optreden in een nabijgelegen concertzaal promoten.
Digital agency Alion behoort tot het handjevol Nederlandse bureaus dat zich DV360 Google Creative Partner mag noemen. We helpen je graag en goed, kom maar op!