Hoe stel je een campagnestrategie op?

Het opstellen van een campagnestrategie begint met het in kaart brengen van je merk, je propositie, de doelgroep(en), customer journeys, KPI’s en de algemene communicatiestrategie. En, het budget dat je kunt besteden. Budget speelt namelijk een bepalende rol bij het uitrollen van jouw campagnestrategie. Dat betekent niet dat je alleen een succesvolle campagnestrategie kunt opzetten met een marketingbudget met zes nullen. Sterker nog, bij Alion  houden we wel van een uitdaging. In sommige gevallen kunnen grote ambities dus prima worden waargemaakt met minder grote budgetten. Wat we daarvoor nodig hebben? Je raadt het al, een slimme campagnestrategie.

Hoe helpt een campagnestrategie mijn merk?

Een campagnestrategie geeft houvast en richting. Zeker als je jouw campagnestrategie door onze specialisten laat vastleggen in onze handige slide deck. Waarom je richting wilt vraag je je af? De mogelijkheden om je doelgroep(en) online te bereiken zijn zo’n beetje eindeloos. Dat klinkt leuk (en dat is het ook), maar het maakt het niet makkelijker. Je kunt namelijk niet alle kanalen succesvol inzetten. En dat moet je ook niet willen. Sterker nog, het is beter om een paar kanalen te kiezen en het daar heel goed te doen. Die keuze wil je natuurlijk wel baseren op basis van voor jouw doelgroep relevante digitale touchpoints. In een goede campagnestrategie leg je daarom vast wie je doelgroep is, waar zij zich online bevinden en hoe jij ze gaat bereiken.

Campagnestrategie gaat over het hoe, niet over het wat.

De campagnestrategie gaat over het vertalen van de klantreis naar de juiste invulling van de digitale touchpoints. Maar niet over hoe die invulling eruit ziet. Een succesvolle campagnestrategie is wel het beste startpunt voor de creatie van jouw content. Het resultaat van het opstellen van een campagnestrategie is een volledig geoptimaliseerd cross-device en cross-mediaal creatief campagneplan. Overzichtelijk en duidelijk. Een briefing voor alle betrokken partijen en stakeholders, waarmee de campagne de best mogelijke start krijgt.

Snel schakelen?

Heb je zin gekregen om met ons aan de slag te gaan met jouw campagnestrategie voor 2022? Neem contact op met Niels of Kezia, we helpen je graag!

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Niels Bovendeur

Niels Bovendeur

Managing Director

Ontvang onze Display Cheat Sheet

Welk type display advertising en welke kanalen zet je in voor optimaal resultaat? Het Display Cheat sheet legt uit welke mogelijkheden er zijn en wanneer je deze het beste kunt gebruiken.

Je geeft ons toestemming om je gegevens te mogen gebruiken om contact met je op te nemen nav deze whitepaper. We verstrekken je gegevens nooit aan derden.

Dit is ook interessant