De vraag achter de vraag begrijpen

Strategie kent veel betekenissen, wat ze allemaal gemeen hebben is dat zonder plan, doelen niet worden bereikt. Als digital agency gaat Alion verder dan een gewone website bouwer of studio. Wij helpen jouw merk echt verder. Daarom stellen we aan het begin van een project veel vragen. Want achter elk verzoek zit een probleem verscholen. Pas als we goed begrijpen wat de uitdaging van jouw merk is, kunnen we de beste oplossingen voor je bedenken.

Onze strategische diensten

Brand Strategy

Een sterk merk start met een merkidentiteit. Een merk waarmee mensen zich kunnen identificeren en willen verbinden. Bij Alion werken we, samen met jou, met ons bewezen 3-stappenplan een succesvolle brand strategy uit. We creëren het gevoel waardoor mensen voor jouw merk kiezen

Lees verder

Campagnestrategie

In korte tijd zoveel mogelijk aandacht voor je merk, product, dienst of boodschap krijgen? Wij denken voor je uit hoe iedere doelgroep (B2B of B2C) op het juiste moment de juiste boodschap ontvangt. Het resultaat is een glashelder cross-device, crossmediaal campagneplan.

Lees verder

Cases

We kunnen je zelf vertellen hoe goed onze brand en campagne strategen zijn, maar succesverhalen laten het beter zien. Laat je overtuigen.

Bekijk onze cases
Een goed plan in vier logische stappen

Of het nu gaat om een vraagstuk over branding, je website, of marketing, voor een goed resultaat werken we onze strategieën altijd op dezelfde, bewezen manier uit. Hiervoor hebben we het Alion Strategisch Framework ontwikkeld. Een framework waarin we belangrijke inzichten, data, eisen en wensen onderzoeken en als basis gebruiken voor het vinden van de juiste oplossing(en).

 

Het Alion Strategisch Framework bestaat uit de volgende stappen.

Debrief

De eerste stap is het (her)formuleren van de opdracht. Door ervaringen van Alion of een eerste gesprek kunnen inzichten zijn gewijzigd, zodat een aangepaste opdracht een effectievere oplossing levert.

 

We leveren daarom altijd een heldere debrief op, met een beschrijving van de doelgroep, probleem- en doelstelling. En een (meetbaar) pakket van eisen en wensen waar de beoogde oplossing aan moet voldoen.

Research

Goed onderzoek zorgt voor een fundament voor ideegeneratie. Pas als we precies weten wat het probleem is, en vooral: waarom dat een probleem is, kunnen we de juiste oplossingen voor de uitdaging(en) van je merk en je doelgroep bedenken.

 

Tijdens het onderzoek zetten we verschillende tools in. We beoordelen beschikbare data, zowel van interne als externe bronnen. Nemen interviews af, doen desk research en user tests en gebruiken expert reviews.

Pitch

De beste oplossing wordt door onze designers visueel gemaakt en vervolgens gevalideerd  bij de doelgroep. Zo is de oplossing al geoptimaliseerd voordat de ontwikkeling ervan is gestart. Dan volgt de inschatting van de technische haalbaarheid, budget en planning. Het resultaat: een concept volgens plan!

 

 

We presenteren de resultaten van ons denkwerk graag in een live meeting. In een bondige en heldere pitch laten we zien wat we hebben ontdekt en hoe we tot de beste oplossing zijn gekomen voor jouw merk én doelgroep.

 

Create

Met de kennis die we in het onderzoek opdoen ontwikkelen we meerdere scenario’s en oplossingsrichtingen. Dit is een creatief proces dat via brainstorms, schetsen, divergeren en convergeren tot oplossingen komt. Hierbij staat de eindgebruiker altijd centraal. Het programma van eisen en wensen helpt om objectief de waarde van een idee te kunnen beoordelen.

 

Op zoek naar een plan?

Neem contact op met onze strategen of accountmanagers, ze helpen je graag en goed verder!

Niels Bovendeur

Niels Bovendeur

Managing Director

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager